Kärnfamiljen

  • Carl Johan Backestierna

    Kärnfamiljen för mig är att alla barn skall ha rätten till en Pappa och en mamma och inte ett par av samma kön. Detta tycker jag är en kärnfråga för ND ligaså tycker jag att adoption bara skall kunna göras av en kärnfamilj med mor och far och helst skall vi adoptera från väst Europa.

  •  

    Alexandra Tillman

    Jag tycker detsamma. Barnen har rätt till en kärnfamilj. Äktenskapet är något som är instiftat mellan man och kvinna och inte par av båda kön. Homoadoptioner är att splittra kärnfamiljen och förstöra det som de flesta utgör en trygghet. Kärnfamiljen, vi föds vi lär oss att skilja på rätt och fel och så vidare. Vad det gäller adoption så ska man adoptera svenska barn i första hand. Därnest norden och västeuropa. Adoption från tredje världen ska strypas och i mesta möjliga mån. Hjälp till tredje världen ska ges i så kallade ”safe heavens” i närområdet. Att slita upp redan oroliga och ”rotlösa” barns rötter kan aldrig båda gott för någon. Likaså homoadoptioner är enligt mig att rasera kärnfamiljen och jag ser det inte som hälsosamt för barn att växa upp i den dekadenta miljö som dessa människor oftast lever i med droger och lösaktigt leverne.



Lämna en kommentar