Medlem i Nato

  • Carl Johan Backestierna

    Ett medlemskap i Nato skulle stabilisera och ersätta det Svenska försvar som vi inte längre har. Vi måste komma ihåg att vi är ett demokratiskt Väster land som i alla tider räknats till västvärlden. Sverige började redan på 1920 talet att rasera vårt försvar vilket sedan bara blivit värre och värre. Därför har jag väldigt svårt att förstå Moderaterna som skär ner på försvaret gång på gång, men inte tar upp frågan om medlemskap i Nato när dom har det i sitt partiprogram. Eftersom ingen parti gör detta tycker jag att vårt parti ND borde göra detta för det är det enda rätta,om vi skall kunna försvara oss mot kommunister och andra vänsterradikala länder.Vårt försvar idag består av att vi skyddar en stad i Sverige mycket bra nämligen Karlskrona, och det är väl bra för en som mig eftersom min släkt delvis kommer därifrån.Men nu är det så att vi har en huvudstad som heter Stockholm och två städer som heter Göteborg och Malmö, där mer än hälften av vår befolkning bor men dessa städer har inget försvar alls att tala om. Nu är det dax att ta steget vi borde gå med i Nato det skapar arbete det skapar trygghet och det skapar vi känsla, och vi borde också införa allmän värnplikt det är något som enar nationen..

  •  

    Alexandra Tillman

    Helt klart borde vi behålla värnplikten och den borde bli allmän. Men utöver NATO borde vi även behålla vår hemvärn och garden. Sveriges försvar utgör en stabil grund för vår allmänna trygghet. Ett land kan omöjligt förlita sig på att andra länders armèer ska hjälpa dem. Jag tycker så att vi borde rusta upp försvars makten igen i sann nationalistisk anda. Att tjäna sitt land och den svenska kronan är något som den enskilde medbrogaren borde vara stolt över. Det är för tradition och trygghet, men också som borde stå skrivet i den enskilde svenskens panna och det är CIVILCURAGE! Jag tycker därför att sverige borde vara medlemmar i NATO



Lämna en kommentar